Ham kender jeg …

Ifølge Jyllands-Posten kan hver tiende ti-årig ikke lide at gå i skole. Jeg er tilfældigvis mor til én af dem. Han fortæller mig hver eneste morgen, at han ikke vil i skole, og jeg begynder så småt at glæde mig til at fortælle ham, at det skal han ikke længere. Men hvis jeg kender ham ret, kan han meget vel ombestemme sig, når hjemmeundervisningen bliver en realitet.

http://jp.dk/indland/article2021145.ece

Jeg vil gerne understrege, at vi intet har at udsætte på hans lærere. De to primære lærere er utroligt søde mennesker og så vidt jeg kan bedømme også dygtige lærere. Vi og Erik har været heldige med dem, og vi håber, at vi kan bevare det gode forhold fremover. Jeg er bange for, at de vil opfatte vores beslutning om at tage Erik ud af klassen som en kritik af deres indsats, men jeg tror faktisk, de har gjort så meget for ham som de kunne i klasseregi. Det er støttecentret, der ikke har gjort nok, og læreren dér ville helt sikkert have gjort mere, hvis hun havde haft ressourcerne til det.

Skriv et svar

