23. april

Dansk: Først de samme to sider fra Søren og Mette og Jep som i går. Så anden lektion i VAKS lyd for lyd. Det materiale er genialt – helt perfekt sværhedsgrad til Erik. Til sidst læste jeg resten af historien fra Søren og Mette og en lille ekstra side – dem skal Erik så læse i morgen.

Matematik: Repetition af tallenes navne. Erik øvede sig selvstændigt, mens jeg satte en vask over. Så hørte jeg ham i tallene 10-20 og tallene over 40, og det gik meget bedre – det var vi enige om. Det var så der, skolens motto blev: Den, der ager med stude, kommer også frem. Nu sidder han og regner på side 11 i en af bøgerne for 2. skoleår, mest fordi jeg ikke helt ved, hvad jeg nu skal gøre, men det er da altid god øvelse. Bagefter har han ordre til selv at kontrolregne med lommeregneren, for jeg vil gerne have, at han bliver fortrolig med den (Det siger Karina fra Ordzonen er en god idé). Vi har bestilt alle Matematik-tak-bøgerne fra 1. og 2. klasse, og dem vil jeg bruge – vi har godt nok de gamle, men jeg synes, det vil være træls for ham at sidde med de samme, der er delvist udfyldt.

Alle var rigtige undtagen én.

Nu skal vi videre med Darwin, og det har vi glædet os til. Vi har besluttet at følge hans rejse med HMS Beagle på verdenskortet.

Efter timen: Erik synes det er så spændende, at jeg har besluttet at læse videre på mandag i stedet for at have religion. Der er faktisk en del religion indblandet i historien, bl.a. er Darwin jo oppe mod sin tids kreationister og desuden nogle, der mener, at de fossilerede dyr blev udslettet af syndfloden.

Skriv en kommentar