27. april

Dansk: 4. og 5. lektion i VAKS lyd for lyd. Timen kom til at vare en time og tyve minutter, så Erik har fået et langt frikvarter. Jeg burde ikke have taget to lektioner, men Erik ville gerne fortsætte med VAKS, og det gjorde vi så. Imorgen må jeg hellere repetere 5. lektion kort, for han var træt til sidst.

Matematik: Vi fortsatte i Matematik-tak for anden klasse – det er trods alt ikke for første, som jeg skrev i fredags. Jeg gjorde timen kort, for han er træt, og jeg har nu sendt ham ind at sove i et kvarter, før vi skal have engelsk. Jeg har ved gud også brug for en lur.

Engelsk: Jeg forsøgte at lære ham den uregelmæssige bøjning af ‘to be’ – altså I am, you are, he is, she is osv. Jeg har lyst til at kvæle den engelsklærer, der har ladet ham fejlindlære ‘me is’ for ‘jeg er’. Så gik vi over til tallene – de er mere systematiske end de danske, så det ender såmænd med, at han lærer de engelske først.

One thought on “27. april

  1. Pingback: For fem år siden | Duelundskolen

Skriv et svar

