4. maj

Dansk: Hold da op, det er drøjt. Vi repeterede VAKS-lektionen fra i går, og så tog vi den næste. Han var igen fuldstændig blank angående ordene fra i går. Det hele tog 1½ time, så nu tager jeg en matematiktime af normal længde (1 klokketime) og efter næste frikvarter en halv times engelsk. Det er i øvrigt også rigeligt med en halv time med engelsk – så er han ved at gå kold.

Matematik: Det går udmærket, bortset fra at han tilsyneladende, pludselig, efter at have svaret fuldstændig korrekt på hvad arealet af flere forskellige figurer er, ikke anede, hvad ‘areal’ betød. Og jeg satte ham på et tidspunkt til at regne nogle stykker, mens jeg gik på toilettet. Derudefra kunne jeg så høre ham sidde og synge, og jeg spurgte ham, om han nu også kunne koncentrere sig om at regne, mens han sang? ‘Sang jeg?’ spurgte det søde barn aldeles overrasket.

Engelsk: En halv times engelsk er rigeligt, både for ham og for mig. Intet, absolut intet, siver ind gennem pandeskallen. Hvorfor kan han huske samtlige figurer og plot  i samtlige afsnit af et utal af tegneserier udenad, men ikke, fra det ene minut til det andet, huske hvad ‘jeg’ hedder på engelsk? Og her overdriver jeg faktisk, for der kan gå mindre end ti sekunder, fra jeg igen-igen-igen har sagt, at ‘jeg’ hedder ‘I’ og fået ham til at gentage det, både alene og i kontekst, før han igen-igen-igen ingen anelse har. Jeg FATTER det ikke.

Skriv et svar

