5. maj

Dansk: Først en historie i Søren og Mette og Jep, så lektion 10 i VAKS lyd for lyd. Vi fejrede den ‘runde’ lektion 🙂

Matematik: Videre i bogen. Det går rask fremad. Idag videre til tallene op til 1000 – ingen problemer.

Natur/teknik: Vi læste kapitlet ‘De store opfindelser’ i Politikens Verdenshistorie, fordi jeg gerne ville give Erik en fornemmelse af de mange videnskabelige og tekniske fremskridt, der fandt sted samtidig med Darwins opdagelser – det hele hænger jo lidt sammen. Jeg forsøgte at forklare, hvad ‘kapitallogik’ er.  Jeg fik slet ikke fortalt nok, synes jeg. Demografi, hygiejne og lægevidenskab spiller jo også en stor rolle her, men man skal jo starte et sted. Vi snakkede om at gå i gang med at læse hele Politikens Verdenshistorie, og det tror jeg faktisk ville være en god idé. Dels kommer den ind på mange opdagelser, teknik og videnskab m.m., men dels vil det også være en god forudsætning for at forstå teknik og naturvidenskab i den rette samfundsmæssige sammenhæng senere.

Skriv et svar

