7. maj

Dansk: Først læsning – tre sider i Søren og Mette og Jep. Så lektion nr. 12 i VAKS lyd for lyd.

Matematik: Jeg gik i gang med at lære Erik at lægge sammen ved at stille tallene op oven over hinanden, og det blev han temmelig vred over. Han kan ikke se, hvad der er i vejen med at lægge sammen i hovedet som hidtil, så jeg stillede nogle stykker op med store tal og lagde dem sammen, hvorefter han kontrolregnede og fik det samme resultat. Jeg vil tro, at jeg i det mindste fik ham overbevist om, at min metode virker. Han synes, det med ‘mente’ er meget, meget mærkeligt. I dag var det faktisk første gang, han ikke var 100% samarbejdsvillig og positiv.

Natur og teknik: Læste første kapitel i Politikens danmarkshistorie, om jægerstenalderen. Der kom både regning og fysik ind over, samt kultur og biologi. Ikke nogen tosset idé.

Skriv et svar

