11. maj

Vi startede klokken 8, og de to første lektioner er dansk:

1. lektion: VAKS Lyd for lyd lektion nr. 14

2. lektion: Grammatik – navneord og deres bøjning, udsagnsord og deres bøjning, tillægsord og deres bøjning. Derefter skrivning – en spinn-off historie om Boern, barnebarn af Boern fra Ringenes Herre, og i det samme univers. Han har lige slået sig ned i skoven ved Det ensomme Bjerg. Jeg kender heldigvis ikke Ringenes Herre, så jeg er ude af stand til at blande mig, men Erik er god til at diktere i hele, korrekte, skriftsproglige sætninger.

3. lektion: Matematik. Noget om trekanter og vinkler, noget om spejlinger. Det sidste gik ikke ret godt, og jeg må seriøst overveje ikke at hænge mig i, om det går godt eller mindre godt i den enkelte time eller på den enkelte dag – jeg er 100 % sikker på, at Erik lærer mere af denne nære manuduktion, end han ville gøre i en klasse, hvor det hele i stigende grad gik hen over hovedet på ham.

4. lektion: Engelsk. Det hader vi efterhånden begge to. Vi talte først lidt: I am a boy – you are a hippopotamus – I am not a hippopotamus, I am a women – you are a rabbit – etc. Og så brugte han vores engelsk-CD-rom-materiale. Han fik lært nogle forholdsord – in, on, under og nogle navneord. Den, der ager med stude, kommer også frem.

Skriv et svar

