17. maj

Først en lektion i dansk – VAKS lyd for lyd lektion 17. Så en god, lang pause og en hjemmebagt bolle med smør og ost.

Klokken 10 havde vi en aftale med skolepsykologen Lena. Jeg sad ved siden af og forsøgte at koncentrere mig om at læse. I det mindste troede Erik vel, at jeg læste, men jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med at lytte til, hvad der foregik. Og jeg var ikke helt tilfreds. Erik ved for eksempel udmærket, at æbler og bananer er ‘frugt’ og at katte og mus begge er ‘pattedyr’, men det kunne han altså ikke lige diske op med. Vi skal derhen igen i morgen, og så får jeg formentlig en rapport. Om jeg kan omsætte den til noget praktisk er mere tvivlsomt, men om ikke andet håber jeg, at hun vil underskrive en blanket, så vi kan få lydbøger til Erik fra blindebiblioteket Nota.

Jeg tager lige en lektion i matematik nu, og så er dagen slut.

Skriv et svar

