20. maj

Dansk: VAKS lyd for lyd, lektion nr. 20 (den sidste i lyd for lyd). Så læsning i Søren og Mette og Jep, samme historie som i går. En smule sætningsanalyse (grundled, udsagnsled og genstandsled) samt øvelse i håndskrift.

Matematik: Videre med de sidste sider af bogen. Erik skal nu lære at lægge sammen ved at stille tallene op under hinanden. Han forstår helt afgjort systemet, men han synes, det er idiotisk, at han skal bruge det. Nå. Jeg kan huske, at jeg selv skabte mig tilsvarende, da jeg skulle lære at trække fra, for nu havde jeg jo lige lært at lægge sammen 😀

Engelsk: Det går fremad. Han var meget interesseret i at lære at sige ‘A spider has an exo-skeleton’. Ak, ja. Den sidste del af timen brugte jeg til at finde England på et kort, fortælle om deres statsform (konstitutionelt monarki) og deres premierminister og kongehuset. Det hele foregår stort set mundtligt.

Skriv et svar

