21. maj

Dansk: Første lektion i VAKS Rim – det giver god mening. Jeg har jo aldrig tænkt på det, fordi jeg bare uden videre kunne læse, men for Erik vil det være godt at lære nogle fonetiske tips – for eksempel at alle ord, der slutter med -om rimer på ‘tom’ [tåm], ikke på ‘ohm’. Derefter læsning i Søren og Mette og Jep.

Matematik: addition, og i dag også subtraktion ved at opstille på papir. Det er sjovt, at jeg altid bare selv har gjort det ‘mekanisk’, jeg har ikke før nu forstået, hvad det egentlig er, man gør. Det gør jeg nu, og det gør Erik også, mere ifht. plus end minus, men dén forståelse skal også nok komme.

Historie/natur/teknik: Jernalderen. Jernalderlandsbyens indretning, arbejde, livsstil. Kimbrerne og teotonerne.

Skriv et svar

