26. maj

Jeg startede dagen med at lade Erik høre resten af Gummi-Tarzan og høre hans referat, så Inger kunne komme ud ad døren, inden vi gik i gang med VAKS.

Dansk: VAKS rim 3. lektion – det gik særdeles glat. Læsning i Søren og Mette og Jep – samme historie som i går.

Matematik: De første to sider i den ny bog. Erik var træt og ukoncentreret, så derfor nåede vi ikke mere.

Historie/natur/teknik: Repetition ang. jernalderen – dagligdagen, arbejdet, tøjet, maden, landsbyen, markerne. Videre med historien. Vi er omkring år 0 – den romerske indflydelse, høvdingedømmerne, fremstilling af jern ud fra myremalm.

Psykologens rapport ankom, og den er deprimerende læsning, men hvad enten hun nu har fået det korrekte indtryk og resultat eller ej, kan vi kun gøre det bedste for Erik, og jeg er ret sikker på, at hjemmeundervisning er det bedste. Jeg begriber ikke, at han virkelig skulle være så dum. Men jeg er jo også hans mor – det farver uden tvivl opfattelsen. Når vi mødes på mandag (med hende, dansklæreren, specialundervisningslæreren og skolelederen, for at det ikke skal være løgn), vil jeg forsøge at bore lidt i hendes anbefalinger og se, om der er nogle konkrete råd, jeg kan bruge i undervisningen.

Skriv et svar

