Møde på skolen

Eriks far og jeg har været til møde med skolepsykologen, speciallæreren, dansklæreren og skolelederen i forlængelse af psykologens undersøgelse.

Vi diskuterede psykologens resultater og hvad vi hver især kan gøre for Erik, og det var alt i alt et meget positivt møde. Lærerne har tilsyneladende orienteret sig her og i kombination med, hvad jeg fortæller, er de ikke helt så skeptiske over for vores hjemmeundervisning, som de indledningsvis var.

Også skolens leder er gået meget positivt ind i ‘sagen’ og planen er, at Erik næste år skal have et eller flere fag, for eksempel håndarbejde og idræt, eventuelt også natur/teknik sammen med sin klasse, mens jeg fortsat tager mig af dansk, matematik og engelsk, hvor indsatsen skal være mere koncentreret og specialiseret for at tage højde for, hvad jeg personligt tror er ordblindhed.

Psykologen mente, at det snarere var mere generelle indlæringsvanskeligheder end ordblindhed, så det spørgsmål står åbent. Indsatsen vil jo nok også være omtrent den samme, hvad enten det nu er det ene eller det andet, men jeg synes ikke, hendes anbefalinger var så klare og enkle, at jeg umiddelbart kan bruge dem praktisk – bortset fra at vi skal tale enkelt og konkret til ham, snarere end generaliserende og abstrakt.

Skolen har købt ti licenser til cd-ord, så det kan han komme til at bruge, hvis der er behov for det på lidt længere sigt, men umiddelbart tror jeg, at det bedste er, at vi læser de tekster højt, der eventuelt er i natur/teknik.

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s