22. juni

Dansk: VAKS rim, lektion nr. 20, dvs. den sidste. Derefter præsenterede jeg ham for en bærbar computer, han skal begynde at bruge, og oprettede hans første e-mail-adresse. Han var især begejstret for planeterne i baggrunden. Jeg har også lagt hans historie om Boern ind i Word på hans computer. Læsning af ark med enkelte ord ligesom i går. I går tog det 5 min. og 15 sek. – i dag fik han lov at øve, og så tog det 1 min. og 59 sek. Det var han meget begejstret over. Jeg fortsætter med samme ark, indtil han kan alle ordene.

Til sidst fortalte jeg ham de ting om dysleksi eller ordblindhed, som fremgår af tjeklisten over ting, man skal huske at fortælle sit ordblinde barn i ‘Overcoming dyslexia’. Det var en god idé.

Matematik: Side 61-63 i Matematik-tak 2. bog 2. kl. om bla. kombinatorik, som han har god forståelse for, og afrunding.

Engelsk: Rosettastone styrer for vildt. Virkelig. Jeg har i sinde at udvide skoledagen efter sommerferien, og engelsk er et fag, Erik helt klart kan sidde alene med i de fleste lektioner – ind imellem skal vi naturligvis samtale.

Skriv et svar

