19. august

Engelsk: Vi har opprioriteret engelsk til den første time – han får 45 minutter pr. gang nu, og det går fint. Han arbejder meget koncentreret, og det har samtidig den fordel, at jeg kan komme langsomt i gang med min dag.

Matematik: I dag 60 minutter. Jeg forsøger at få Erik til at arbejde selvstændigt, men han har det med at miste koncentrationen.

Dansk: Første lektion i VAKS Klip. Det handler om at identificere forstavelser og klippe dem fra, så man bedre kan læse eller stave resten af ordet. I dag u- og for-. Erik syntes naturligvis, at det var morsomt, at selve ordet ‘forstavelse’ har en forstavelse, der hedder ‘for’. Derefter læsning: ‘Trine og Mette i svømmehal’ og ‘Sofus’, hvorefter jeg læste ‘På legepladsen’ i Søren og Mette og Jep.

Natur og teknik: Når Niels kommer hjem, skal Erik, Niels og jeg skille, rense, smøre og samle et stykke finmekanik, jeg råder over.

Skriv et svar

