10. september

Ups! Jeg glemte at skrive om skolen i fredags, fordi jeg var stresset og skulle af sted på kursus. Vi lavede engelsk og gjorde Matematik-tak for 3. klasse, 1. elevbog færdig. Til min store lettelse havde Erik intet problem med at forstå, at tallene efter et komma er tiendedele og hundrededele og tusindedele og regne ører om til kroner. Også lidt om omkreds og areal.

Og a propos areal: Forleden stod jeg under bruseren med shampoo i håret og kunne mærke, at der var temmelig meget vand omkring mine fødder, da Erik kom ud på badeværelset. Jeg spurgte ham så, hvor meget vand der egentlig var på gulvet? Og han svarede, ‘jeg tror ikke, det er så slemt, mor, det er godt nok dybt, men arealet er ikke ret stort’. YES, mors dreng brugte ordet ‘areal’ korrekt i en sætning!

Skriv et svar

