17. september

Engelsk: 50 minutter med Rosettastone.

Dansk: VAKS Spion, første halvdel af lektion 5, hvilket har taget mere end en time. Det er håbløst. Hvis han en sjælden gang genkender noget, er det ingen hjælp til – som sko midt i firmaSKOvtur. Og når man deler et ord som spi-ses-tu-es-tol, så er man mere end skidt hjulpet. Jeg kan kun sige ‘læsepen’ – og det så hurtigt som muligt.

Matematik: To sider om taxafstande og drejninger. Det sidste voldte lidt problemer.

Advertisements

2 thoughts on “17. september

  1. Hej Ninie,
    Igen – tak for anbefalingerne. Jeg tror ikke, det gør noget, hvis materialet er gammelt; det er sproget jo også 😀
    Lige foreløbig er vi på et så lavt niveau, at jeg bare tager det mest brugbare fra VAKS og træner det igen-igen, langsomt. Hvis han kan genkende -old, kan han læse told, sold, gold, kold, bold, vold, trold, snold etc. og så kan jeg prøve at terpe -ang, så han kan læse tang, sang, klang, gang, rang etc.

  2. Du kan kigge på materialer som Staveraketten (og der er også en læseraket, som jeg dog ikke kender) og så noget materiale med morfemer.

    Der er et oldgammelt materiale, som vist hedder “Ordtanken” – som træner morfemer som strategi. Men der må være noget nyere…

    Specialpædagogisk forlag har en mængde materialer, også til de her morfemer…. De kan sikkert rådgive…

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s