28. oktober

Engelsk: Ca. en time med Annoying Orange.

Matematik: Rettelser af diverse fejl begået i efterårsferien. Derefter om pindediagrammer. Egentlig ikke noget problem, men Erik opdagede ikke, at enhederne på Y-aksen var forskellige på de to diagrammer, hvorfor hans arbejde, som ville have været korrekt, hvis enhederne var, som han troede, skal laves om.

Dansk: Et gensyn med strategien Rim – vi lavede de første to lektioner mundtligt, og han forsøgte igen at indprente sig and, om og år, ved hjælp af hvilke man kan læse mand, sand, spand, tom, flom og vom, står, går og når etc. Det var, som altid, som om han aldrig havde set nogle af disse ord før. Han er ikke dum – så længe han kan huske, at o-m siger [åm] og å-r siger [år], kan han sætte konsonanterne foran, også i klynger, og læse det korrekt. Men ellers er han clueless. SUK.

Derefter repetition af hovedgenrer – som han stadig ikke helt har styr på – og så videre til folkeeventyr. Vi snakkede ikke fortolkning. Det venter jeg med til i morgen.

Natur-teknik: Centralnervesystemet. Erik fik lov at vælge et emne i Sådan virker kroppen, og han valgte altså centralnervesystemet. Vi lærte om hjerne, rygmarv, nervebaner, funktioner og sanserne.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s