3. november

Engelsk: ca. 40 minutter.

Matematik: Det tog lang tid at stille stykket med scones op i et fint skema. Erik var sådan set med på noderne, men det tog en krig at skrive ingredienserne op, fordi han skulle kigge frem og tilbage og frem og tilbage for at skrive et ord som ‘bagepulver’ af. Han er meget godt med på rummålene (jeg viste ham for eksempel et teskemål og et spiseskemål, og fik ham til at regne om), men har I tænkt på, hvor umuligt det er at skelne mellem tsk og stk, når man er ordblind? Nej, det havde jeg heller ikke. Han var ikke alt for stiv i at regne priserne ud, så det må vi gøre færdig i morgen.

Før jeg skubbede ham ud ad døren til billedkunst mindede jeg ham om, at det i morgen er torsdag – en lang skoledag, med tid til de fag, vi ellers ikke når. ‘Ja,’ sagde Erik, ‘vi har stadig ikke fundet ud af hvordan det gik, da den konge pantsatte landet. Fik han det tilbage ved at betale gælden eller hvad?’ Det havde jeg glemt alt om, at vi var midt i, men det har åbenbart optaget ham, så det må vi få opklaret i morgen.

Jeg er faktisk slet, slet ikke tilfreds med, hvordan det går og hvad vi når. Det er, som om jeg kæmper for at klare det absolut nødvendige, men aldrig har tid til noget sjovt som dansk, historie og natur-teknik.

Skriv et svar

