5. november

Engelsk: Først Rosettastone, så lidt mundtligt. Jeg er bange for, at han i en vis udstrækning har siddet og gentaget tingene i Rosettastone som en papegøje. Han forstår nok mere, end han kan bruge aktivt, men alligevel – jeg er nødt til at tage hånd i hanke med det i højere grad. Han samler navneordene til sig, men personlige stedord og bøjningerne af ‘to be’ er han helt blank på, hvis man spørger ham. Man skulle ellers tro, at det netop ville sætte sig fast ved hyppig gentagelse.

Historie: Videre om Erik af Pommern, Kalmarunionen, Christian II og blodbadet i Stockholm.

Matematik: Dobbelttime – Om afstande i centimeter med decimal. Vi laver stykkerne mundtligt, ved at han peger i bogen, regner i hovedet og fortæller mig resultatet. Det er en hurtig måde at komme fremad på, men han skal selvfølgelig også lære at stille stykker pænt op. Han har ikke de store problemer med at regne med decimaltal, men jeg vil gerne have, at han virkelig forstår systemet til bunds.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s