24. november

Dansk: Repetition af grammatik – ordklasser og sætningsled med analyse af korte sætninger mundtligt.

Matematik: Koordinatsystemer.

Og så afsted til skolen, hvor specialundervisningslæreren skulle teste læsefærdighed og matematik. Resultatet var vist lidt blandet. Læsetesten var meget let og blev gjort færdig på 8 minutter. I matematik tog hun halvdelen i dag og resten i morgen, og det var vist ikke helt fantastisk. Et af problemerne er, at han stadig ikke kan tabellerne. Jeg vil til enhver tid hævde, at han forstår konceptet at gange, men i de fleste tilfælde ved han ikke resultatet, han regner det ud i hovedet, og 8 gange 9 tager altså sin tid. Ærgerligt. Jeg må vel i gang med udenadslære af alle gangestykker, ligesom jeg lærte dem som barn, men han er lige så dårlig som jeg til at huske ‘meningsløse’ ting – navne, årstal og den slags – så det vil tage en grusom tid.

Nu sidder han og lytter til en historie fra e17.dk, dvs. en lydbog. Det var heldigt, at Jürgensens ‘Et Grimm’t Eventyr’ var sådan en stor succes (spoiler alert: Det var Tommelise, der gjorde det).

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s