25. oktober

Fordi det var test-dag igen, fik Erik lov til at sove lidt længere, og vi havde så en dobbelttime i matematik fra 9 til 11. Igen koordinatsystemer. Jeg lavede et rigtigt koordinatsystem og forklarede dets anatomi – akserne, de negative tal, de fire kvadranter og hvordan koordinat-sættene ser ud i hvert kvadrant. Nogle vil uden tvivl mene, at jeg skyder over målet med en dreng, der har sværere ved nogle ting end sine klassekammerater, men jeg tror, et kort overblik over den store sammenhæng hjælper ham til at forstå den del af problematikken, han aktuelt skal arbejde med.

I dag skulle specialundervisningslæreren fortsætte matematiktesten fra i går og lave en læsetest. Det ærgrede mig, at der var en forfærdelig larm, der hvor han sad (der blev skubbet en masse møbler omkring og råbt og skreget på etagen over os), for det forstyrrer Erik meget. Læseteksten gik angiveligt godt, matematikken mindre godt.

Nu skal vi mødes med psykologen igen d. 6. december, og så går det forhåbentlig i orden med visitationen til Ejbyskolens støttecenter.

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s