9. december

Engelsk: 45 min. med Rosettastone.

Matematik: Brøker. Side 38, 39, 40 og 41 mundtligt, og nu er han så sendt ud for at lave side 21 i opgavebogen. Foreløbig ingen problemer. Jeg har forklaret alt om tæller og nævner og det at forlænge og forkorte en brøk. Det sidste har han vist ikke helt forstået endnu. Derefter side 22 – ingen problemer.

Dansk: Vi er begyndt på Søren og Mette i skole, og det så ud til at være et godt indfald fra min side. Sværhedsgraden er perfekt, og Erik læste ‘På vej til skole’ uden de store problemer, efter at jeg havde læst den først. Jeg må snart prøve at lade ham læse fra bladet, for det er meget tydeligt, at han simpelthen kan huske lange passager efter at have hørt en historie.

Natur/teknik: Vores planet, huler som levesteder. Vi synes begge to, at det er fedt, bortset fra David Attenboroughs højtravende speak. Han sagde for eksempel noget i retning af ‘vi skal udforske de uendelige huler og gange, der skjuler sig under jorden…’ og så vrissede Erik ‘selvfølgelig er de da ikke uendelige‘. Mors dreng.

Skriv et svar

