13. december

Engelsk: Annoying Orange. Erik lytter virkelig og forstår (og misforstår) en hel del af, hvad der bliver sagt.

Matematik: Jeg besluttede at introducere procentregning i forbindelse med brøkerne, og som sagt så gjort. Jeg synes, det er den logiske kontekst. Procenter er jo bare hundrededele, en nem, rund brøk at regne med. Det gik fint – han kunne umiddelbart fortælle mig, hvad 25 % af 800 var. Han kunne ikke lige fortælle mig, hvor mange procent to femtedele var. Jeg fortsætter med det samme i morgen. Derefter side 30 i opgavebogen for at fylde tiden ud.

Dansk: De små folk, 2. del. Han er sat til at læse den igennem alene, og han fråder, raser og skaber sig, fordi den dumme møgtekst bare ikke giver nogen mening! Problemet er, at hvis han læser et ord forkert, holder han fast i den forkerte læsning og kan ikke komme videre – han skal lære at fejlfinde.

Natur/teknik: Om arktis og antarktis. Fascinerende skildring af pingvinernes måde at formere sig på, men ellers lidt noget rod. Der blev sprunget for meget omkring, og mange ting blev berørt, men ikke forklaret ordentligt.

Skriv et svar

