19. januar

Blindskrift: Ca. 15 minutter.

Dansk: Hele Pindsvinet, først selvstændigt, så læst op for mig. Han har det med at læse noget andet end det, der står – ‘kan’ i stedet for ‘kunne’ eller ‘den’ i stedet for ‘det’. Han kan også finde på at læse ‘u-d ud‘ i stedet for ‘du’. Det er, som om han ikke ser ordentligt på ordene. Omvendt sporer jeg en stor fremgang  i forhold til, hvor mange ord han umiddelbart genkender. Derefter ‘Hele ugen’ fra bladet – det gik okay.

Matematik: Jeg orker ikke mere med spejling eller forskydning. Han er ikke god til det, til gengæld kan jeg ikke helt se relevansen, så nu går vi videre.

Natur/teknik: BBC-serien, i dag om pattedyrene Vi ombestemte os og tog padder og krybdyr i stedet for. I går om usædvanlige og forskelligartede strategier valgt af forskellige dyr i forhold til jagt, partnervalg, yngelpleje (eller ikke), undvigelse, kamouflage, fødeindsamling m.m.

Advertisements

2 thoughts on “19. januar

  1. Relevansen af spejling og forskydning:
    – Det ER en matematisk kompetence.
    – Der kan være spejlinger, forskydninger mm. til FSA Færdighed.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s