17. februar

Vi kører stadig på lavt blus, men jeg sørger trods alt for, at vi kommer lidt videre. Jeg er halvdøv, fordi min influenza har slået sig på ørerne, men det bliver nok en fordel, når der er vinterferie i næste uge.

Engelsk: Rosettastone, ca. 30 minutter.

Dansk: ‘Jeg ved en lærkerede’ i Søren og Mette – først læst selvstændigt, så læst for mig.

Matematik: Jeg er ved at skide grønne grise over matematik, for dér er et klart defineret pensum, vi skal nå inden sommerferien. Det går nu ellers udmærket, men jeg vil gerne have, at han virkelig har styr på det, så det ikke bliver et problem, når han forhåbentlig begynder på Højmeskolens specialforløb for ordblinde efter sommerferien. Regnestykkerne på side 67-68 mundtligt. Repetition af side 70-73, som Lars lavede forleden – Erik hævdede, at de ikke havde lavet regnestykkerne på side 73, så dem lavede vi mundtligt, og det kom som skidt fra en spædekalv. Repetition af koordinatsystemets indretning og opgave 4 på side 34 i hæftet – så var han træt.

Om lidt ser vi et af de sidste afsnit i serien om ‘Livets planet’. Erik hævder, vi mangler noget, men jeg husker ikke hvad. Opdateret: Det viste sig at være dybhavets hvirvelløse dyr som krabber, søstjerner, blæksprutter og koraldyr m.m. Hold kæft, hvor er de store blæksprutter uhyggelige! Det sidste afsnit i serien handler om primaterne, og som Erik sagde: ‘Det glæder jeg mig til, for det handler om os.’ Mors dreng 😀

Skriv et svar

