Vinterferien

Jeg synes, vi har nået en del, og det har været hyggeligt. Det store højdepunkt var nok lånet af storebrors passer mandag

Og ja, jeg ved godt, han stadig ligner døden fra Lübeck, men jeg er sikker på, at det er en virus, så der er ikke så meget at gøre ved det.

Vi har lavet alt i bogen til og med side 80 og alt i hæftet til og med side 40. Billede fra i dag:

Jeg er ikke tilfreds med bogens tilgang til kombinatorik, så jeg supplerer med lidt mere systematisk tænkning – matematikken i det.

Jeg synes faktisk, det går fremragende med matematik – generelt ingen problemer, når han ellers bare vil klappe i med al sin fortvivlede ‘det finder jeg aldrig ud af med min mikrohjerne!’ og koncentrere sig. Når han begynder at lave ‘mekaniklyde’ som at sige ‘klik’, ‘klik’ hver gang han drejer en figur, så ved jeg, det går godt.

I dansk har vi læst og genlæst de sidste tekster i Søren og Mette i skole. Også dér synes jeg, det går meget fremad. Mange ord læser han umiddelbart, men ukendte ord, og især hvis de indeholder d, j, g eller v, volder fortsat store problemer. Også atypiske vokaler kniber det meget med.

Skriv et svar

