Uden for emnet, opdateret

Jeg er nok ikke den eneste, der tænker på den lille dreng, Holger, der er blevet væk i Nordjylland. Jeg ville ønske, jeg kunne gøre noget, og jeg håber inderligt, at han bliver fundet i live, ikke bare for sin egen og sine forældres skyld, men også – stærkt underordnet, selvfølgelig – fordi det ellers bliver meget svært for alle dem, der så ham i går eftermiddags, at leve med, at de ikke var mere opmærksomme.

Men mit egentlig ærinde er at anbefale denne bog om, hvordan man beskytter sine børn:

http://www.saxo.com/dk/item/gavin-de-becker-protecting-the-gift-paperback.aspx?

Den er noget gearet til amerikanske forhold, og det er formentlig derfor, den ikke er oversat. Af samme forfatter findes en anden bog oversat – om personlig sikkerhed i almindelighed. Den er sin vægt værd i guld, men desværre udsolgt fra forlaget:

http://www.saxo.com/dk/item/gavin-de-becker-frygt.aspx?

Den lære, som Holger enten ikke har fået, eller har glemt at bruge i går, er denne: Sig det til en voksen, hvis du har et problem. Gå hen til en voksen og sig, at du er blevet væk. Bed om hjælp.

Det værste, man kan lære børn, er, at de ikke må tale med fremmede – dermed ikke sagt, at Holger har lært dét, eller at det var derfor, han ikke henvendte sig til nogen af de voksne, hvis vej han krydsede.

Opdateret kl. 11.07: Han er fundet i live! Hvor er det godt. Jeg indrømmer, at jeg var begyndt at tvivle.

Skriv et svar

