29. marts

Engelsk: Ca. 30 minutter med Rosettastone og så en artikel på Wikipedia på engelsk, som Erik havde bedt mig om at oversætte – om hans yndlingsfigurer på tv, Fanboy og Chumchum. Jeg læste langsomt op på engelsk og oversatte – håber, han forstod lidt af det engelske.

Matematik: Side 109-112 om procenter. Ingen ben i det. Vi har tidligere lavet de tilhørende sider, s. 55-56, i arbejdshæftet.

Intet under, egentlig, at Erik har en udtalt præference for hjemmeundervisning. Vi hygger os.

Dansk: ‘Min far han er’ side 23 i Søren og Mette og deres kammerater, to gange. Derefter fandt jeg dr.dk/ramashang for at have noget tekst, der interesserede Erik, og satte ham til at ‘læse’ det med ‘Adgang for alle’. Kors, hvor er det egentlig elendigt. Jeg er glad for, at CD-ords tekst-til-tale-funktion angiveligt skulle være bedre.

Historie/kulturforståelse: Jeg læser videre om vølsungernes meritter.

Skriv et svar

