6. maj

Engelsk: Ca. 40 min. med Rosettastone.

Matematik: Noget om figurer – trillinger, firlinger og femlinger, at dække et sømbræt. Det var han rigtig god til.

Dansk: Hele ‘Peter Kanin.’ Den ene side var repetition, den anden ny, og begge sider gik fint.

Over frokosten:

Erik: ‘Der er tre perioder, hvor der levede dinosaurer, og de to af dem hedder jura- og kridt-tiden, jeg kan bare ikke huske, hvad den sidste hedder.’

Jeg kunne ikke hjælpe ham. Jeg lærte intet om historie i skolen. Jeg kan heldigvis google. Når han kommer hjem, vil jeg vise ham den her side og de relaterede. Der er en fin præsentation af de græske og latinske ord, der indgår i dinoernes navne:

http://www.123abc.dk/DepotAdgang/DinoLand/JordensTider.asp

Han er gået til musik.

Skriv et svar

