9. maj

Engelsk: Repetition af forskellige navneord – kropdele, bygningsdele m.m. og så første forsøg med engelsk/amerikansk fonetik. Uha. Godt, jeg også købte CD’en med en skuespiller, der siger de rigtige lyde, for jeg er personligt på glatis, selvom jeg taler udmærket engelsk.

Natur/teknik: Fordi vi sad ved computeren i forvejen, gik vi videre til de artikler om dinosaurer og jordens tidsaldre, jeg fandt her:

http://www.123abc.dk/NaturMappen/Dino/DinoTidenOversigt.html

De var aldeles glimrende og Erik var meget interesseret. Vi er nok nødt til at vende tilbage og læse om flyveøgler. Til sidst fortalte jeg Erik, at vi har downloadet Politikens Verdenshistorie indlæst fra E17, sådan at han kan få svar på alle de ting, han gerne vil vide – f.eks. finde ‘mongolerne’ i indholdsfortegnelsen og få det rigtige kapitel læst op.

Matematik: Jeg gik i gang med den ny bog, Matematik-tak for 5. klasse, hvor han lærte om ‘gennemsnit’. Hvis han har huller i 4. klasses pensum, vil det vise sig af sig selv på grund af den måde, bøgerne er bygget op på, og Erik ville hellere videre end udfylde hele det gamle arbejdshæfte igen. Jeg brugte også lidt tid på minusstykker, som stadig volder en smule besvær, og det at gange store tal sammen.

Vi nåede ikke dansk, før han gik til gymnastik, men afhængig af hans humør, når han kommer tilbage, giver jeg måske Peter Kanin en reprise.

Skriv et svar

