10. maj

Dansk: Vi tog dansk først, fordi jeg ville have ham til at være frisk til det. Først Peter Kanin igen, så en halv time, hvor han skulle skrive et brev fra Pletti til Plettis ny penneven. Erik skulle selvfølgelige også oversætte, for Pletti taler kun vufsk. Det blev til rundt regnet 15 ord, hvoraf de ti var stavet meget forkert. Suk. Jeg fortalte ham om, hvordan almindelig stavekontrol, CD-ord og Dictus vil kunne hjælpe ham på længere sigt.

Engelsk: Repetition af vokalerne a, e og i – deres navne og den korte vokallyd. Så 30 min. med Rosettastone.

Matematik: Jeg har fået en meget spændende og lukrativ opgave – jeg skal lave en kommerciel oversættelse af tre digte – og derfor gik jeg ikke videre med gennemsnit, men satte Erik til at lave to sider med afrunding i det ny arbejdshæfte. Det har han 100 % styr på.

Jeg har meddelt ham, at han nu må holde fri, hvis han vil, men hvis han gerne vil høre afsnittet om azteker, tolteker, mayaer m.m. i Verdenshistorien, så vil jeg hjælpe ham med at finde den. Jeg er spændt på, hvad han vælger.

Skriv et svar

