8. juni

Engelsk: ca. 40 min. med Rosettastone.

Matematik: I går havde jeg overset, at der var flere sider i arbejdshæftet svarende til siderne om funktioner. Det var godt det samme, for det, der var i bogen, var faktisk ikke funktioner, men grafiske afbildninger af diverse (forstå det pædagogiske princip, hvem der kan). Vi har nu lavet de pågældende funktioner, og Erik er helt med på noderne. Videre med repetitionssiden, side 24.

Natur/teknik: Diverse artikler, om den aktuelle solstorm og på ing.dk om månens indre (og hvordan månen opstod) samt om Mars

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2000596/Solar-flare-Sunspot-cycle-threatens-disrupt-Earth-communications-power.html

http://ing.dk/artikel/119801-derfor-blev-mars-ikke-saa-stor-som-jorden

http://ing.dk/artikel/119833-maanen-er-vaad-indeni-som-en-svamp

Erik har rigtig, rigtig godt styr på solsystemets dannelse og solen m.m. i forvejen, og jeg forklarede ham, at hvis han ville læse flere af den slags artikler, som interesserer ham meget, så kan han bruge ‘adgang for alle’-programmet.

Dansk: Videre til emnet ‘eventyr’ i læsebogen. Jeg læste introduktionen og derefter folkeeventyret ‘Den lille hvide kat’, hvorefter vi snakkede om det. Så skæmteeventyret ‘Luftslottet’, der mindede meget om ‘Konen med æggene’, som vi har diskuteret indgående. Erik har et særdeles godt greb om begrebet ‘investering’. Erik læste den sidste side af ‘Den lille hvide kat’ og ca. en tredjedel side af ‘Luftslottet’.

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s