20. juni

Engelsk: 30 min. med Rosettastone.

Matematik: Noget om beregning af kondital. Vi nåede ikke ret langt, fordi jeg blev afbrudt af en lang og interessant telefonsamtale. Bedre held i morgen.

Erik er nu gået til gymnastik for sidste gang inden sommerferien. Når han kommer tilbage, tager vi dansk – videre med Klods-Hans. Vi skal tale om, hvorfor prinsessen godt kan lide Klods-Hans.

Opdateret: Det gjorde vi så, og Erik læste næsten en hel side. Det går efterhånden rigtig fint, omend alt for langsomt i forhold til hans alder. Bagefter læste jeg så Den grimme ælling. Det er et vidunderligt eventyr, og vi kom til at tale om det forleden aften, hvor vi stod i Eventyrhaven og så en svane med unger:

Erik bemærkede, at ungerne ikke var specielt kønne, og jeg greb chancen for at forklare om Den grimme ælling – at den jo blev opfattet som ‘forkert’ fordi den i virkeligheden var en svaneunge og alle troede, den var en ælling. I dag gik jeg så lidt mere ind i fortolkningen og parallellen til H. C. Andersens liv.

Skriv et svar

