Ingeniørvidenskab i praksis

Lars, Niels og Erik har lagt dette vandløbs forløb om flere gange allerede. Det år, Lars læste til teknikumingeniør, er åbenbart alligevel ikke helt spildt:

Jeg gik lidt længere op ad vandløbet og fandt det her byggeri:

We got owned, sagde Inger.

Oh, yeah! sagde Niels.

Skal vi ikke bare gå tilbage og grave vores egen kanal, sukkede Erik. Hvorfor skal vi konkurrere med dem?

Jeg synes det er en klog indstilling for en dreng, der aldrig vil kunne konkurrere med nogen på lige betingelser. Han har nu altid sat sin egen dagsorden.

Som sagt så gjort:

Inger lavede også noget:

Du er godt klar over, at det ikke gavner på nogen som helst måde? spurgte jeg.

Ja, men det er pænt, sagde hun. Hun har også altid haft sin egen dagsorden.

Jeg foreslog, at hun kunne gøre sig lidt nyttig ved at tage alt tøjet af og lægge sig på tværs af vandløbet som en god, stor dæmning, der stemmede vandet op og tvang det ind i den ny kanal. Det, mente hun, kunne jeg selv gøre.

Nå, vandet kom alligevel igennem:

Note til mig selv: Køb tre feltspader inden vi tager herop igen.

 

Skriv et svar

