Efterårsferie

Eller: Duelundskolen lever igen!

Eriks søskende er på hver sin spejdertur, og Lars har passet sit arbejde, så det er bare mig og Erik,  og vi har benyttet lejligheden til at lære noget: Læsning, naturligvis – han har efter min mening ikke råd til at ligge stille i ni dage – og engelsk med Rosettastone – jeg synes, han har alt for lidt engelsk på skolen – og blindskrift. Det viser sig, at Mikroværkstedets program 10finger 3, som jeg tidligere har omtalt, ligger på hans skolecomputer, så det er vi gået i gang med for at løse problemet med at han er alt for længe om at skrive ting. Erik er forbløffende samarbejdsvillig, ligesom dengang Duelundskolen kørte for alvor.

Vi har selvfølgelig også hygget os lidt:

Mens vi sad der på pizzeriaet genfortalte han hele handlingen i En yankie ved kong Arthurs hof af Mark Twain, og jeg fortalte ham lidt om Mark Twain. Det var faktisk meget interessant – jeg har ikke selv læst bogen. Nu vil jeg forsøge at sælge ham Huckleberry Finn eller Livet på Mississippi.

 

One thought on “Efterårsferie

  1. Tak for dine mange gode indlæg om Eriks skolegang, det er rigtig spændende at følge ham. Hvor er det godt at han er kommet på en skole, hvor de har viden og ressourcer til at arbejde med ordblinde børn.
    Kærlig hilsen og god weekend fra Karina. Ordzonen.

Skriv et svar

