Videre ud over de intergalaktiske stepper

Erik har købt en masse Star Wars-tegnefilm for sine lommepenge. Det er en reel smerte at lytte til den indlagte lortedialog, og jeg frygter oprigtigt at den påvirker hans egen tænkning i retning af det uldne, uskarpe, uvederhæftige, whatever. Men så kom det smukke øjeblik hvor han startede en af skiverne og sagde: ‘Nu har jeg set den så mange gange. Jeg tror det vil være skægt at se den på engelsk.’ Og så så han to episoder på engelsk og sagde ‘det var ikke så dårligt oversat’. Jeg sikrede mig at han forstod, at det var det danske, der var oversat. Det forstod han godt. Han mente bare at de havde sagt det samme på engelsk.

Og belønningen for at udstå al denne moderlige pral:

http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Pixels/Ugens/0130122316.htm

Man er ved at kaste op af grin. Talent hele vejen igennem.

Skriv et svar

