Det lange, seje træk

Jeg hjemmeunderviser i dag og i morgen, fordi Eriks klasse er i Tivoli, og dén form for tortur og umenneskelig behandling var naturligvis mere end Erik kunne stå model til.

Vi har haft læsning (i en jumbobog, men hvad pokker) – Erik snublede over ord som Melanesien, Kaukasus (Erik: ‘Kaukasus? Det giver god mening. De er også i Sibirien’) og gourmeten, men ellers er det gået meget fremad. Han har altid været glad for Jumbobøger, og på det seneste har vi haft på fornemmelsen at han faktisk læste dem, men når vi spurgte har han benægtet det. I dag gik han til bekendelse – jo, han læser faktisk taleboblerne.

Jeg har også undervist i grammatik – ordklasserne navneord, tillægsord og udsagnsord og deres bøjninger. Det var lidt langt henne at hente. Det er åbenbart ikke noget, de arbejder med i skolen, så jeg droppede den introduktion til sætningsled og sætningsanalyse, jeg havde tænkt mig at det skulle være en indledning til.

Erik har også lavet engelsk med Rosettastone og matematik – nogle tilfældige sider med multiplikation, division, afrunding, overslag o.a. i hans gamle matematikbog.

Skriv et svar

