Momentum

Jeg synes faktisk det går rigtig godt. I forhold til dengang Erik gik i sin normale klasse, hadede skolen og intet havde lært, har først jeg og senest Højmeskolen fået rettet op, så Erik er blevet både meget gladere og meget dygtigere. Han arbejder også koncentreret og selvstændigt, i hvert fald herhjemme.

I dag:

Engelsk med Rosettastone i ca. 45 minutter.

Dansk: Læsning i Pippi, tre store sider, og introduktion til sætningsanalyse (nej, jeg ku’ ikke styre mig). Jeg brugte ikke ret meget tid på sætningsleddene, og han vil næppe kunne gøre rede for dem, men nu ved han, at der er noget at vide om den slags.

Matematik: Brøker og decimaltal, forlængelse og forkortelse af brøker. Knægten er afgjort ikke dum.

Natur/teknik: Surfing på rummet.dk – ideen er at han skal opdage, at nettet er fuldt af perler og guld, og kugler, kanoner og krudt (Tak, Sebastian).

Skriv et svar

