22. januar 2013

I går tog vi fat på Captain Underpants, og det gik ikke specielt godt. Jeg var sur og stresset, og teksten var i datid. Alt i alt konkluderede Erik, at så ville han hellere læse Winnie the Pooh. Vi har faktisk ikke givet Captain Underpants en fair chance, men jeg er selv stemt for Winnie the Pooh, så det gør vi nok bare.

I dag var det skrivning, og det gik fantastisk meget bedre med CD-ord slået til. Erik bruger det, men han er begrænset af, at han ikke altid kan høre hvilken vokal, han skal skrive. Hvis man begynder at lede efter ‘konklusion’ ved at skrive ‘kå’, så kommer man ikke ud af stedet. Han er dog selv klar over, hvordan skidtet fungerer, og at det er vokalen, den er galt med. Den lette løsning er så at spørge mor, hvad der kommer efter k’et i konklusion, eller f’et i fordel.

Hans opgave var at gøre rede for ‘Fordele og ulemper ved at kunne cykle’, og hans opstilling for og imod var knivskarp. Det er min hensigt at benytte skriveundervisningen til at lære ham at skrive en klar og præcis fremstilling af et sagsforhold. Det er det, man har brug for i det virkelige liv, ikke de litterære genrer.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s