New rules

Jeg orker ikke skrive om vores arbejde i Duelundskolen på daglig basis, så det bliver fremover lejlighedsvise opdateringer.

Vi fortsætter med Winnie-the-Pooh mandag, onsdag og fredag, og skrivning tirsdag og torsdag. Lige nu er sidstnævnte meget nemt, for Erik skriver på et brev til skoleinspektøren om, hvorfor han gerne vil gå på ordblindelinjen. Det arbejder han meget selvstændigt med, og jeg blander mig stort set uden om, bortset fra at jeg har lært ham et ‘skrive-trick’ jeg selv har haft meget glæde af: Belønning. Jeg har givet ham en pose kandiserede mandler, og så kan han udlove dem til sig selv én ad gangen for et antal ord eller linjer, han finder passende. Jeg ved godt, at ekstern motivation notorisk er den forkerte slags, men … det kan nu faktisk være nyttigt for at komme over en hurdle.

Skriv et svar

