Kender I den om haren og skildpadden?

Erik har tilsyneladende besluttet sig for at være den kloge skildpadde.

Her i weekenden kom han helt og aldeles uopfordret og sagde, at han var bange for at lære for lidt, så han havde tænkt sig at lave en halv time med hvert af de vigtige fag hver eftermiddag. Altså en halv time med dansk, tysk, engelsk, matematik og naturfag hver dag.

Det fik vi ham snakket fra. Vi ‘blev enige om’ to lidt længere lektioner i hvert fag om ugen, dvs. to gange 45 minutter hver dag. Mere orker jeg simpelthen ikke, men jeg må indrømme, at jeg er imponeret over hans arbejdsiver. I dag var det engelsk læsning med mig og fysik med far efter aftensmaden.

For at det ikke skal være for artigt det hele må jeg hellere fortælle, at han er træt af, at han skal udfylde et skema over, hvor meget han lytter til en lydbog hver dag, og have en af vores underskrifter på skemaet, så Lars sagde til ham, at det da også var på tide, han lærte at forfalske sin fars underskrift: ‘Det er utrolig praktisk. Det kan du få meget glæde af.’ Så nu sidder den lille røver og øver sig i at lave sin fars underskrift.

Skriv et svar

